6 Ocak 2009 Salı

E-Ticaretle Neler Kazanırsınız?

E-Ticaretle Neler Kazanırsınız?

E-ticaretin amacı işinizi değil internet üzerinden çalışan sistemlerin desteğini arkasına alarak işinizin işleyiş şeklini değiştirmek ve hızla değişen pazar teknolojisindeki yerinizi almanızı sağlamaktır.

>>İş sahiplerine gerçek hayatta yapamayacaklarını yapma olanağı sağlar.

>>Back-end sistemleri yeni platformlara taşır.

>>İnterneti işinizin en önemli sunum alanlarında biri haline getirir.

>>Kar akışı sağlayan yeni bir alan yaratır.

>>İşinizle ilgili işlemleri tek bir merkezde toplar ve birbirleriye bağlantılarını hızlandırır.

>>Kullanıcıların ürün ve servisleriniz hakkında daha kolay ve hızlı bilgi edinmesini sağlar

>>Satıcı ve alıcıların birbirleriyle buluşmalarını kolaylaştırır.

>>İşletme masraflarınızı azaltabilir.

E-Ticaret Sizin İçin Neler Yapabilir?
>>Pazarlama alanınızı genişleterek nakit akışını hızlandırır.

>>Daha yeni, değişik ve geniş hizmet ve müşteri ağı oluşturmanızı sağlar.

>>İşlemlerin otomasyonu, hızlı bilgi akışı ve veri tabalarınızın tek merkezde
toplanması yoluyla zaman ve para tasarrufu sağlar.

>>Müşteri kitlenizle daha hızlı ve güvenilir ilişkiler kurmanıza yardımcı olur.

Kullanıcılar açısından en belirgin yararı daha geniş bir ürün yelpazesi sunulabilmesidir. İnternet’e bağlanan her kullanıcı, e-ticarete giren her firmanın tüm ürünlerine ulaşabilir. Kullanıcıların ellerindeki seçenekler her bir yeni firmanın e-ticarete girmesi ile genişlemektedir. Datamonitor’ün araştırmasına göre Avrupa’da e-ticarete giren firma sayısı önümüzdeki 5 yılda 10 katına çıkıp 22.500’e ulaşacaktır. İnternet üzerindeki sayısı katlanarak artan ürün ve hizmetlerin kullanıcılara sağladığı bir diğer avantaj ürün ve hizmetlere olabilecek en düşük fiyatlarla ulaşabilme şansıdır.

Arama motorlarında elektronik pazarı iyice şeffaf hale getirdiğinden fiyatların düşük kalacağı ya da düşmeye devam edeceğini düşünmek yanlış olmaz. Bu durum özellikle pazar boyu daha küçük olan ülkelerdeki kullanıcılar için daha da büyük bir avantajdır.

Bunlarında ötesinde beklide kullanıcı açısından en önemli avantajlardan birisi de kişiye özel servis verebilmesidir. Örn. Amazon her müşterisine daha önceki alışverişlerinden elde ettiği bilgiler ışığında müşterisinin ilgi alanlarına giren kitap ve videolarla ilgili hatırlamalar yapmakta ve bilgi vermektedir. Kişisel özelleştirmeler gerektiğinde yabancı dilde hizmet sunumuna dek varabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder