6 Ocak 2009 Salı

KOBİ' lere ihracat danışmanlığı

KOBİ' lere ihracat danışmanlığı yapabilirsiniz
Kobilere ihracat danışmanlığı yapmak evde çalışarak hayata geçirebileceğiniz ve herhangi bir sermaye gerektirmeyen, gelişmekte olan ülkelerin dış ticaret dengeleri için hem çok önemli hem de bu ülkelerde potansiyel arz eden bir iş fikri. Türkiye de gelişmekte olan bir ülke olduğu için isterseniz araştırma yaparak, isterseniz bu konuda eğitim alarak başarılı olabilirsiniz.
Gerek geçmişten gelen ve bizde üretilmeye devam eden, gerek bulunduğumuz coğrafya nedeniyle bizde önemli oranlarda bulunan ürünlerin ihracatı için birçok KOBİ’ nin eksikleri olduğundan bahsedebiliriz. Biz bile bu konuda pazar araştırması yaptığımızda üreticilerimizin ya yurt dışına açılamadığını ya da bulduğu bir pazarda sabit kaldığını görebiliyoruz. Bunun en önemli nedeni bilişim çağındayken bu nimetlerden yoksun kalmak.
İş fikrini nasıl hayata geçirirsiniz?
Öncelikle pazar araştırmasının nasıl yapılacağını bilmek gerekir. Örneğin, bir üretici farklı bir pazara açılmak istediğini ve bu konuda hangi ülkelerin kendisi için potansiyel arz ettiğini öğrenmek istedi. İş fikrini hayata geçirirken sizin yapacağınız ürünleri pazarlamak değil Pazar bilgilerini pazarlamak. Peki pazar bilgilerini nasıl elde edersiniz?
Bu konuda kısa bir açıklama yapalım.
Ürünün Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (kısaca GTİP kodudur. Yurtdışındaki araştırmalarınızda HS kodu olarak karşınıza çıkacaktır.) belirlenir. Bu kod ürünün evrensel olarak kabul edilen tanımlayıcısıdır(Bazı Uzakdoğu ülkelerinde farklılık gösterebiliyor fakat siz internet sitelerinden faydalanarak çevirisini kolayca bulabiliyorsunuz). Bu koda istinaden ürün tanımlamasını bitirdikten sonra internetten ulaşabileceğiniz ulusal kaynaklar var. Bu kaynaklardan hangi ülkenin ithalat hacmi ne kadar, o ürün için ithalatı artıyor mu, azalıyor mu, hangi ülkelerden niye alıyor, uyguladığı vergiler vs. bunun gibi birçok kapsamlı bilgiler ışında Türkiye’den gönderilecek ürünün hangi ülkelere hangi fiyatta gönderilmesi daha uygun olur bunu belirliyorsunuz. Sizin işiniz bu noktada bitiyor ve bu bilgileri pazarlayarak iş fikrini hayata geçiriyorsunuz.

1 yorum:

  1. Herkese merhaba, ben şu anda Oklahoma ABD'de Patricia Sherman. Banka taslağımı temizlemek ve yeni bir iş kurmak için 185.000,00 ABD Doları borçlanma deneyimimi sizinle paylaşmak istiyorum. Her şey evimi kaybettiğimde başladı ve banka politikası nedeniyle eşyalarımı aldım ve bazı faturaları ve bazı kişisel ihtiyaçları karşıladım. Bu yüzden çok çaresiz kaldım ve her şekilde fon aramaya başladım. Neyse ki, bir arkadaşım, Linda bana bir kredi şirketi firmasından bahsetti, sahtekarlıktan ilgimi çekti, ancak durumumdan ilgilendim ve arkadaşımdan bu şirket hakkında tavsiye almaktan başka seçeneğim yoktu. onlarla iletişime geçmek, çevrimiçi kredi verenlerle ilgili geçmiş tecrübelerimden gerçekten şüphelendi, o kadar az şey biliyor muydunuz? Elegantloanfirm@hotmail.com Bu şirket bana ve meslektaşım için çok yardımcı oldu ve bugün, iyi organize edilmiş iş ve sorumlulukların gurur sahibi olan bu kredi şirketi sayesinde bana geri gülümsediler. Bu nedenle, gerçekten kendi işinizi büyütmeniz veya başlatmanız gerekiyorsa veya gerçekten herhangi bir finansal sıkıntıda borç almanız gerekiyorsa, bugün işinizde bir finansal gelişme fırsatı bulmanızı öneririz. {E-posta:} Elegantloanfirm@hotmail.com ... kredi için çevrimiçi dolandırıcılık kurbanı değil. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil